nedelja, 21. januar 2007

Zmaji so mavričnih barv

Ta vikend je v KL vesoljni potop, pa se lahko literarno udejstvujem in obujam spomine na prejšnji vikend. Ampak najprej moram it pogledat slike, da se bom sploh spomnila, kaj sem prejšnji vikend počela :) Bila sem v največjem kitajskem templju v KL, osvojila sem KL Tower in plazila sem se po edinem kosu pragozda, ki se ga še najde tu naokrog. No, gremo lepo po vrsti.

Vmes med prvim in drugim futrom iz prejšnjega posta, sem imela na sporedu kulturno izobraževanje. Moja kitajska kolegica me je napokala v avto in me zategnila na en hrib gledat moj prvi kitajski tempelj. Do danes sem to število popravila na dva (plus en indijski za dobro mero), ampak prvega si menda zapomniš najdlje. Pravzaprav vsaj v KL zanje velja podobno, kot za naše cerkve. See one and you've seen them all. Ko vidiš enega, za vsakega naslednjega točno veš, da je kitajski. Če ni rdeče in zlato in za z vsem kitajskim neobremenjeno oko precej kičasto, potem ni kitajsko. Pa zmaj mora bit zraven, drugač to ni to.

Pred največjim kitajskim templjem v KL so za turiste postavljeni kipi vseh znamenj kitajskega horoskopa. Večina jih izgleda bolj tako, izstopa pa jasno - zmaj :) Ni čudno, da so tako navlečeni na te zmaje. Če bi podgano okrancljali v mavrične barve, bi se jim še kdo smejal, z zmajem pa lahko počnejo kar se jim zljubi. Saj noben ne ve, kakšen je zares ...



Preden začneš tacat po templju, se je treba sezut in se seznanit s pravili. Sezut se je nasploh treba povsod, kjer ni ravno ekstremno svinjsko. V drugem kitajskem templju se recimo ni bilo treba in tri sekunde po tem, ko mi je bilo rečeno, da lahko obdržim čevlje na nogah, je za oltarjem šibalo z ene na drugo stran nekaj podgani podobnega (po inšpekciji od blizu je bilo strokovno ugotovljeno, da ni bila podgana, ampak veverica, sva pa kakšno uro pozneje ne prav daleč stran na ulici s kolegico skoraj zagazili v podgano (ki se je tudi po inšpekciji od blizu izkazala za podgano)). KL jih mora bit poln. Podgan namreč. Pa veveric verjetno tud :)



Tkole izgleda tempelj odznotraj. Rdeče, zlato, zeleno, zmaji (zmajevskih slik imam en kup, ampak pri tejle mizerno počasni malezijski internet povezavi ne bo od zmajev nič).



Ker je tempelj priljubljena turistična točka, so tistim, ki jim rdeče-zlat overdose ni zadostna nagrada za lezenje na hrib, pripravili igro na srečo. Ma ne, ne loterijo. Spoznajte vašo osebno napovedovalko prihodnosti - plehnato ciganko:



Tiste palčke na vrhu je treba tolk časa dvigovat in spuščat nazaj, da točno ena ostane nad nivojem vseh ostalih. Na njej je številka, plehnata ciganka ima na sebi oštevilčene predalčke in iz pravega potegnete listek. Moja številka je bila sedem (pravljična!). Plehnata ciganka na podlagi tega napoveduje, da si bom finančno opomogla (go ciganka, go ciganka), da se bom poročila (HAHAHA) in da se mi ga ne splača srat po sodiščih (kar verjetno pomeni, da se ne bomo ločeval takoj, ko se bomo poročil). Like springtime on Earth, the days ahead are fine and flourishing. Kolk lepo. Skor ziher sem, da nekje na plehnati ciganki piše, da pod nobenim pogojem ne smeš pogledat v kakšen drug predalček, ker če izveš, da bodo vsi ostali tud imeli springtime on earth, te pomojem vera v plehnato ciganko mal mine. Ampak dokler imam samo jaz springtime, je pa ziher vse res!

Ko greš po štengah v zgornje nadstropje templja (spodaj je namreč štacuna s spominki), te sreča tole:



Tale slika je bila narejena ob odhodu, ker prvič, ko sem videla te plahte, nisem verjela, da res to vidim. Pri nas se nekateri tko hvalijo z doseženim ISO 9001, tukaj pa takole potrdilo visi v kitajskem templju :)

Okrog templja je urejen mini parkec z rožami in drevesci, imajo pa tudi pravi pravcati bajer iz Fiese. Oziroma lužo, v katero ljudje nosijo želve rdečevratke, ki so se jih doma naveličali.



Očitno imamo kljub različni barvi kože enake probleme ...

BTW - moja rdečevratka ni nikol videla bajerja v Fiesi. Dočakala je okrog 18 let, preden so ji odpovedale ledvice in jo je bilo treba evtanazirat. Yup, evtanazirat sem nesla želvo. Pa ja ni med vami kdo, ki bi jo kar tako pustil crknit? Al pa kdo, ki ga zdajle hudo srbi kakšen vic na temo želvja župa? Well, keep it to yourself, I'm not in the mood.

Vedno, kadar slišim, da kdo komu (po možnosti svojemu osnovnošolskemu mulcu) za darilo kupi žival, me mal stisne pri srcu. Takihle bajerjev iz Fiese je ogromno. Če že mislite, da morate, potem kupujte živali samo zase in po možnosti naj bo nakup zadnje dejanje večletnega razmisleka. Poleg tega se zavedajte, da jim je treba stat ob strani tud, ko so težavne, bolne, zoprne in ko umirajo. Če vam to ni všeč, potem si rajš kupite lego kocke. Urša vam bo hvaležna.

3 komentarji:

uf pravi ...

Pššššt! >:(
Bajer iz Fiese, hm, najprej ni bajer :D in ni namenjen temu, da bi ljudje notri spuscali rdece ali rumenovratke - bohvari! - tako da ne klici hudica! :)

ursa pravi ...

LUDJE, NE METAT V TISTO LUŽO V FIESI NIČ! Kar luža rabi, je že not.

Vem, da ni namenjen temu, ampak vem tudi, da se tam to dogaja. In ne bi vedela, če ne bi imela sama rdečevratke. Men se itak zdi svinjarija, da si nekdo kupi mini eksotično želvico za okras, pol jo pa flikne kamorkoli že, ker bedasta želvica noče bit samo okrasek.

Enivej. A so jih kaj ven polovili, glede na to, da tja noter ne pašejo?

Riba pravi ...

Nam je prfoksa se v OS rekla, da rdecevratk ne smemo prosto spustit kar v kaksno mocvirje/bajer, ker zrejo nase mocvirske sklednice (ki so med drugim zascitene).

Ampak ISO je pa super :))))