sreda, 31. maj 2006

Zee reein in Speein

Pred davnimi časi, ko sem si našla svojo prvo redno zaposlitev (ki je še zmer moja in sem jaz njena), sem imela hude ideje o svojem nadaljnjem izpopolnjevanju. Firma, ki je bila srečna dobitnica mojih osmih ur na dan (kar je raztegljiv pojem v natanko eno smer), se je oglaševala s tem, koliko dajo na izobraževanje in jaz sem si poiskala točno tisto eno svetlečo stvar, ki me je (srako, kot sem) bodla v oči in jim jo poskusila poturit pod tepih.

Še bolj pred davnimi časi, ko se je bilo treba odločat za študij, sem se kljub svoji ljubezni do besed in do jezikov odločila za tolčenje z glavo ob zid narejen iz nečesa drugega. Od takrat potiho sanjam o glancanju svojih tujejezičnih sposobnosti, po možnosti na tuje stroške. Zato niti ni čudno, da sem bila tako navdušena nad pripravljenostjo firme, da vlaga v moje tovrstno znanje in sem takoj privlekla na svetlo svoj veliki plan - Berlitz diplomo. Miljončič in pol sitnih, to pa res ni velik. Firmica ni rekla ne ja ne ne, samo postavila je vse skupaj v kot, dokler ni pod debelo plastjo prahu zastaralo (s čimer mislim, da jo je popapcala večja firmica in so bile kar naenkrat all bets off). Ene parkrat me je hotela še podkupit z internimi tečaji poslovne angleščine, ampak sem jih počasi nekam poslala, ker ne rabim zabijat svojega dragocenega časa s spreganjem glagola to be.

In sem začela razmišljat, kako bi mogoče vseeno kakšen lasten s Cankarjem potiskan papir splavila v te namene. Saj jezikovne šole ponujajo tečaje po dostopnih cenah in če mal šparam, bom čist fajn skoz prišla. Mhm. Itak. Na vsakem začetnem razgovoru smo prišli do tega, da trenutno nimajo zame primerne skupine in da bi mi verjetno najbolj ustrezale individualne ure. Te pa za moje pojme niso po dostopnih cenah. Pa kako nimate zame primerne skupine? A se noben noče učit, ko enkrat znajo spregat glagol to be? Oh well ... nimam jaz tolk Cankarjev na razpolago. In tako desetkrat zapovrstjo, potem so me pa jezikovne šole minile.

Predvčerajšnjim sem ugotovila, kakšna budala sem (se znam zlo dobro skrivat pred resnico in samo vsake kvatre enkrat to pogruntam). Privatne jezikovne inštrukcije s človekom, ki ima pedagoški background - mal čez dva jurja na uro. Skor pet individualnih ur za enega Cankarja. Pa vsako uro posebej lahko plačaš, da te slučajno ne sune infarkt ob pogledu na kakšno zasoljeno položnico ob koncu meseca. Dva dni se že veselim, ker mi možgani vsake tolk časa le prestavijo v tretjo in začnejo razmišljat. Nemačka konverzacija, hir aj kom.

Zeee reeein in Speeein steyz meinly in zee plein.

A zna kdo vitraže delat? Tega izobraževanja mi firma tud noče plačat :)

13 komentarjev:

Black Betty pravi ...

Vitraž sm že delala, pa ni tolk zabavn. Lahk te pa naučim kako se pručko nardi in podstavek za toplo posodo ;)

Matej pravi ...

Ha, naivčino! No, saj nisi edina...

Upam, da individuelen štunden obnesejo, jodl.

ana. pravi ...

lol.. caki, da se neham smejat.. :P
ce bi jst mela ustekano kamera na compu bi vidla mene kok gledam s tistim butastim izrazom v ekran in poskusam skapirat kaj je z dezjom v spaniji :P

Mayhem pravi ...

Du bist verruckt! :)

Nadezhda pravi ...

Hm... nekako najvišja stopnja, ki jo (kolikor sem uspela videti jezikovnih šol) poučujejo pri angleščini je za Cambridgev Proficiency in English. Dvomim, da gre kdo nad to. Ne vem pa, ali je Berlitzeva diploma primerljiv nivo ali še nadgradnja CPE.

ursa pravi ...

Pručko? *blink* *blink*
Ok, pol pa pručko. Jaz sem čist za. Betty, ti si mi neka betmenka of many talents, eh? Upam, da si tiste enke in nule iz svojga bivšega diska, ki se magično v pručko spremenijo, uspela dons rešit pred nožem :)

Nadezhda - čar Berlitzove diplome je, da te potunkajo v štiri jezike naenkrat. Angleščina in nemščina na višjem nivoju, francoščina in italijanščina pa od začetka. Zame je to na prvi pogled idealna kombinacija, zaplete se pa, ker prva dva jezika običajno nista na dovolj visokem nivoju in ker nikoli ni dovolj zanimanja za ta program, da bi se lahko oblikovale po znanju različno močne skupine. Plus drago je kot žafran. Drugač je tko ... tečaja angleščine načeloma ne rabim, ker sem dovolj daleč, da se lahko brez problemov naprej izobražujem sama. Žuli me moja nemščina. Promet v eno smer (namreč noter) gre brez kakršnihkoli problemov, obratno je pa kot bi imela ves svoj besedni zaklad na disku namesto v RAMu. Recimo prevajanje iz nemščine v slovenščino gre fajn, v drugo smer pa po polžje, ker se dostikrat enostavno ne spomnim besede, za katero vem, da jo poznam.

Certifikatov pravzaprav ne rabim, jezike se učim večinoma zato, ker mi je to všeč in imam več al manj tudi samo jaz od tega korist, potem se mi pa že bedasto zdi plačat 200 jurjev za petdeset šolskih ur v skupini petih ljudi in po dveh urah pogruntat, da je vse skupaj zame prelahko. Kaj pa vem ... individualne ure so definitivno the way to go, samo najt si moram nekoga, ki se mi bo znal prilagodit in me ne bo finančno obral do kosti. Če bi pikirala na certifikat bi itak šla v jezikovno šolo, ker so tam tako orientirani. Meni je pa edini cilj biti čimboljša in to je nekaj tako subjektivnega, da rabim več fleksibilnosti, kot mi jo nudijo (za mastno ceno) jezikovne šole.

LONELY RIDERka pravi ...

@nadezhda: CPE je zgolj najvisji nivo splosne anglescine, obstaja pa se Bussiness certifikat, ki je nekako nadgradnja tega (vem, ker diplomo iz CPE ze posedujem in zbiram za business-a)

@ursa: ce ne gres delat certifikata, tecaj niti ne pride tok drag. Js sm bla pri Sterlingu in sem bla ful zadovoljna, ker smo mel enga modelskega skota za teacherja in nas je se na Guinessa peljal (to je bil samo dodaten plus, drugace je bil fenomenalen prfoks;)) samo tecaj te pride okoli 120k za 100ur (pa kr rec firmi, da ti placajo, prasci skrti!!), pa res so ful kvalitetni. Priporocam! Js sm mela se sreco, so bli sami modeli v skupini, smo se skoz zezal.

..matr Sterling bi mi mogu dat skonto na un Business, k jim tako reklamo delam...

Anonimni pravi ...

Ej Ursa! Ti si faca!!

(sem se morala izkasljati)

Mayhem pravi ...

A rabiš sirup proti kašlju? ;)

Anonimni pravi ...

Mayhem. A si ti vedno tako prijazen, al samo vcasih? :)

Black Betty pravi ...

Ursha: mislim, da še vedno premorem tisti dve številki za izdelavo pručke in podstavka za toplo posodbe. Ampak bo potrebno preveriti ;)
Me bolj skrbi kje se skriva ves orodje in kakšni pripomočki za takšno udejstvovanje.
Zravn pa lahko vadimo še angleščino, nemščino in španščino. Jest sem tud mal zakrnela na tem področju.
;)

ursa pravi ...

Well ... bejž iskat.
Jaz hočem pručko delat!
(zdej sem se že čist zapalila za to :))

Mayhem pravi ...

gaby, jst nism nikol prijazen! Kaj ti pade na pamet? :)